niedziela, 23 października 2011

Dynie

Sezon dyniowy rozpoczęty.
Pierwsza dyniowa zupa, zrobiona ze trzy lata temu to była totalna porażka. Od tamtego czasu moja przyjaźń z dynią ewoluowała. Moje tegoroczne zupy są już wyśmienite-przynajmniej dla mnie:-)

                                                                     Zupa na dyni

Składniki:
1 kg dyni
2 cebule
2 zabki czosnku
3-4 pomidory suszone
litr bulionu
2 cm. świeżego imbiru (dzięki Sąsiadko za pomysł!)
sól, pieprz, curry, papryka wędzona w proszku
oliwa
pestki z dyni do przybrania
ew. jogurt naturalny
Dynię kroję na kawalki i piekę w piekarniku (temp. 150 stopni) okolo godziny. Gdy się upiecze łatwo ją oddzielić łyżką od skóry.
W czasie gdy dynia się dopieka w garnku na oliwie podsmażam pokrojona cebulę, pomidory, czosnek i imbir. Dodaję przyprawy i chwilę mieszam. Dolewam bulion (może być z kostki). Dodaje dynię i gotuję aż zacznie bulgotać. Miksuje zupę na krem. Pestki z dyni prażę przez moment na suchej patelni. Posypuję zupe pestkami, można dodać łyżkę jogurtu lub śmietany.


                                              Kluseczki dyniowe w towarzystwie Marii 
Składniki:
500 g. dyni
250 g. serka riccotta
1 jajo
3/4 szkl. mąki
sól
Upieczoną i opbraną dynię odsączałam przez noc na sitku. Zmiksowałam ją z serkiem ricotta i jajkiem. Mase wymieszałam z mąka i solą. Kluski wkładałam łyżką do osolonego wrzątku. Gotoałam ok 5 min. Świetne są jako dodatek do mięs, choć Marysia wolała je posypać cukrem cynamonowym.



4 komentarze:

  1. pycha:)) moje uczucia ewoluują tzn zaczynam czuć ,że można z niej zrobić coś więcej niż dekoracje:))pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. o fajnie! dzięki za przepis na kluseczki - spróbujemy na pewno! może już jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pysznie!! ale niestety nie mam piekarnika
    :( a kiedy będziecie wycinać dynie?:) ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Dyniowy lampion jak zawsze powstanie w zaduszki

    OdpowiedzUsuń