czwartek, 14 lipca 2011

Jak zrobić własny wulkan.

Coraz trudniej zaimponować współczesnym dzieciom, zainteresować ich czymś na dłużej.  Świat bombarduje ich bodźcami ze wszystkich stron. Nudzą się po pięciu minutach, bawią się kilkoma zabawkami naraz, na dłużej wysiedzą tylko przed telewizorem albo komputerem, kino musi być 3D, albo 5D bo inaczej jest nudne.
Przez ostatni tydzień spędzony w domu stawałam na głowie, żeby telewizyjny potwór nie zawładnął moja dwójką na dobre. Pogoda nie była spacerowa, ale mimo wszystko spacerowalismy w deszczu, a gdy dla odmiany słońce dało nam w kość zajęliśmy sie tworzeniem wulkanu. Kto oglądał amerykańskie seriale familijne typu Bill Cosby Show, albo Pełna Chata być może pamięta odcinek, gdy jedna z nastoetnich pociech musi zrobić zadanie domowe polegające na ulepieniu wulkanu. Ja pamiętam i zawsze chciałam go zrobić.
Plastikową butelkę obłożyliśmy zgniecionymi gazetami, tak aby nie zakrywać otworu.
Powstałą konstrukcję oblepiliśmy rozwałkowaną masa solną.


Po upieczeniu w piekarniku (pół godziny w 100 stopniach Celsjusza) i ostudzeniu oraz krótkim spięciu spowodowanym rozbieżnymi zdaniami twórców w kwestii kolorystyki (różowy kontra czarny) pomalowaliśmy wulkan plakatówkami.

Do szkalnki nalałam octu i kilka kropel czerwonego barwnika spożywczego. Ufarbowany ocet wlałam do butelki stanowiącej-podstawę wulkanu. Wybraliśmy odpowiednie- najbardziej eksponowane miejsce na podwórku....zapaliliśmy sztuczne ognie oraz wsypaliśmy do octu opakowanie sody oczyszczonej.

Wulkan wybuchł!
 

12 komentarzy:

  1. Wspaniały! Od dawna mam ochotę zrobić taki wybuch z Majką, ale ona twierdzi, że się boi wulkanu :( Acha, różowy byłby cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie to prawdziwa erupcja wulkanu. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam Ania Ł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysl. Moze w KM kiedys zrobimy wulkany?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wulkany są bardzo fajne! My też mieliśmy ostatnio wybuch tylko o sztucznych ogniach nie pomyślałam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. to jest super musze zrobić coś jakiś projekt do szkoły to nadaje sie najlepiej

    OdpowiedzUsuń
  6. A moja curka miała prace domowom zrobić taki wukan z erupcjom i wyszedł jej wspaniale sama nie mogłam uwieżyci że z własnom starszom siostrom to zrobiła bo zawsze się kłucą.!!!
    Ale było super bo zawsze prosi mnie o pomoc a dopiero ma 13 lat a jej starsza siostra ma 18 czyli rużnica wieku tu jest a jak wspominałam nie pomogłam jej wkonicu jest nastolatkom i to nie moja praca domowa tylko JEJ czysz nie mam racj???HE HE HE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej żeby wraz z tą siostrą zrobiły Ci słownik ortograficzny. Pozdrawiam ;]

      Usuń
  7. ja tez mam zrobic na zadanie domowe, fajny pomysl pozdro!

    OdpowiedzUsuń
  8. ZROBIŁAM RAZ TAKI WULKAN NA KONKURS TYLKO ŻE ZAMIAST BARWNIKU DODAŁAM OTRĘBÓ ORAZ KIŚLU TRUSKAWKOWEGO....
    CUDNA ERUPCJA :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziekuje bardzo za pomysl musze zrobic taki wulkan do szkoly

    OdpowiedzUsuń
  10. Boski! Widziałam też super wulkan z czerwoną lawą z pianki: http://pogodnyczas.blogspot.com/2015/04/wulkan-jak-zrobic-wulkan-z-czerwona-lawa.html

    OdpowiedzUsuń