sobota, 9 października 2010

Gdzieżeś ty bywał czarny bananie II?

Ponieważ odkryłam nowy sposób przetworzenia dojrzałych bananów uzupełniam ten wpis o nowy przepis.
Jest to chlebek bananowy. Bardzo łatwy i szybki przepis, a chlebek jest naprawdę ekstra! Kromka z masłem orzechowym albo nutellą...pycha!
Składniki:
4 banany
75 gramów stopionego masła
pół szklanki cukru (jeśli banany są bardzo dojrzałe można dodać mniej lub wogóle)
1 jajo
łyżeczka ekstraktu waniliowego
łyżeczka cynamonu
1,5 szklanki mąki (ja uzyłam pół na pół mąkę razową i pszenną)
szczypta soli
łyżeczka sody oczyszczonej

Piekarnik nagrzać do 170 stopni. Banany rozgniatamy widelcem i dodajemy cukier, jajo, masło i ekstrakt waniliowy. Mąkę trzeba wymieszać z sodą i solą i połączyć z bananową masą. Przekładamy ciasto do keksówki. Pieczemy ok 45 minut.

2 komentarze:

  1. Znowu coś pysznego, jestem pod wrażeniem Twoich pomysłów. Ania Ł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, jest naprawdę dobry. Jasio juz hoduje kolejne czarne banany:-)

    OdpowiedzUsuń